It's been a while..

20 november 2014 - New York City, Verenigde Staten

..So here's a new blog!

Lieve allemaal,

Ik zit hier ondertussen al bijna weer vier maanden en het waren drie speciale maanden. Er waren heel veel hoogtepunten maar ook een aantal dieptepunten. Er werd hard gelachen en zachtjes gehuild. (Oke, misschien niet zo zachtjes, maar het is lastig om een C.C. (Cute cryer ;)) te zijn.)

School is op 2 september gestart en het is een hele beleving. De dagen zijn langer dan op het Jac. P. Thijsse, je start hier namelijk al om half acht s'morgens maar de vakken zijn wel veel leuker en interessanter. Zo heb ik Forensics 2, waar je eigenlijk een beetje detectifje speelt en CSI kijkt, niet verkeerd al zeg ik het zelf. Ook heb ik African American Humanities, waarin we geschiedenis en racisme bespreken.

Ik heb een hele leuke trip naar New York City gedaan, en Naomi en Lizzy waren er ook, super leuk! Stiekem wel lekker hoor, om weer Nederlands te praten.We hebben onwijs veel gezien en geshopt! Vooral het 9/11 museum was een aanrader! Helaas hadden we maar heel kort de tijd dus we hebben maar een klein deel van het museum gezien, maar wat we gezien hebben...Bijzonder hoor. Central Park was natuurlijk ook onwijs gaaf en de hele sfeer die er in die stad hangt..Super!

Ook is het Halloween geweest, en natuurlijk heb ik me verkleed! Ik ben als Alice in Wonderland gegaan en naar een feestje geweest dus het was super! Maar wel koud hoor...Het sneeuwde zelfs! In al die Amerikaanse films zie je vaak dat meisjes als echte sletten verkleed gaan maar laten ze natuurlijk niet zien hoe koud je het hebt in je kostuum, flauw hoor! (Niet dat ik als een slet verkleed was!!)

Ik ben inmiddels van gastgezin veranderd en woon nu bij de familie Dalton, waar ik het onwijs naar m'n zin heb! Ava is m'n beste vriendin hier en elke dag is een feestje bij deze familie. Helemaal leuk!

Ik weet dat een aantal van jullie wat vragen hebben over m'n gezondheid; maar het gaat goed! Ik blijk migraines met aura te hebben, maar omdat het de eerste keer dezelfde symptomen had als een hersenbloeding (was het gelukkig niet!) hebben ze in het ziekenhuis een MRI en CT-scan gemaakt en daar op zagen we ineens dat ik een syrinx in m'n ruggenmerg heb. Het is een gaatje in je ruggenmerg dat zich vult met een soort vloeibaar iets. Ik hoef niet geopereerd te worden, want de kans op beschadiging van je zenuwen is te groot maar ik kan er gewoon mee leven dus dat is helemaal prima! Verklaart een hele hoop; van m'n instabiliteit tot wat een fantastische atleet ik ben, dus het is wel heel fijn om te weten dat ik niet zo lomp ben van mezelf maar dat ik iets de schuld kan geven, altijd lekker! Het is natuurlijk best heftig geweest, maar nu het achter de rug is kan ik ook met trots zeggen dat ik dat heb doorstaan en het is ook wel weer een boost voor je zelfvertrouwen.

Morgen gaan Ava en ik naar Frankenmuth, een Duits plaatsje in Michigan, waar de grootste kerstmis winkel ter wereld is en volgende week gaan we naar Ohio voor Thanksgiving, dus er staan onwijs veel leuke dingen op de planning. Ik heb er zin in!

Liefs,

Danielle.

1. Karin Zutt:
    20 november 2014
    Hi Danielle, wat fijn om te lezen dat alles (weer) goed gaat met je! En idd je mag jezelf best een schouder klopje geven. Ik vind het in ieder geval heel dapper van je Geniet lekker wijfie van wat er allemaal nog op je pad komt!!! Dikke knuf Karin, Ab, Jop en Lotte
  2. Perrol:
    20 november 2014
    Zo leuk om te horen dat het goed gaat! En ook om dit te lezen en jou stem er bij te bedenken !!! Mis je. X
  3. Kees den Heijer:
    21 november 2014
    Hey Danielle, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik wist niks van die migraine, klinkt vervelend....Geniet van de reis; je doet allerlei dingen waar wij hier in dit landje alleen maar van kunnen dromen (of nagenieten, zoals New York). Groet!
  4. Nathaly:
    21 november 2014
    Lieve schat, we zijn supertrots op jou! Ook lekker om te weten dat je (gebrek aan) lenigheid niet erfelijk is...........
    X
  5. Maaike:
    Lieve Daan,
    Fijn van je te horen, wat vervelend dat t zo tegen zat! Goed te lezen dat nu alles goed is en je super coole dingen doet!
    Geniet van deze prachtige ervaring; hele dikke knuffel uit Zaandam X
  6. Fam. Vd Moolen:
    21 november 2014
    Hoi Daan, tja een avontuur is het wel zeg..."Daantje in Amerika" zou zomaar een boek kunnen worden!! Leuk om weer iets te lezen van je. Ik hoor het je vertellen. Ga lekker genieten van de kalkoen en de andere leuke en lekkere dingen die langs komen. We denken hier aan je!
  7. Esther:
    Lieve Daan,
    Fijn dat alles zo goed gaat. Zo te horen heb je het erg naar je zin. Geniet van alle leuke en nieuwe dingen. Ben trots op.je xx
  8. Jacky:
    22 november 2014
    Lieve Daan,
    Fijn om weer wat je te horen/lezen en nog beter om weten dat het weer bergopwaarts met je gaat!
    We kunnen met recht zeggen dat je een taaie bent.Goed gedaan meissie!
    Een hele fijne tijd bij het nieuwe gastgezin gewenst en pas goed op jezelf.
    Kus de Vermaantjes
  9. Nienke:
    29 november 2014
    Lieve Daan, jee wat een verhalen allemaal! Zoveel belevenissen, erg bijzonder! Dat van je rug en migraines is not sooo good. Maar wel fijn dat je dat nu weet. Maar even wat anders, je zit bij een ander gastgezin? Was dat de bedoeling? Hier in NL gaan we richting Sinterklaas. Ive heeft nu door wie het zijn. Alhoewel ze Sinterklaas ook Kabouter Plop noemt....XN