Boom Boom Chicago

30 augustus 2014 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Hi lieve mensen,

Nee, ik heb niet het beroemde comedy café in Amsterdam bezocht, ik heb het super gave Chicago bezocht! We hebben genoten en heel veel plezier gehad maar om te zeggen dat ons weekend met een knal startte, is nogal een understatement.

We (Nancy, Kris, Marcy (Nancy's collega en vriendin) en ik) hebben namelijk een behoorlijk intens auto-ongeluk gehad. We reden op de snelweg met langzaam rijdend verkeer toen er opeens een blauwe Ford heel hard op de auto achter ons in kwam rijden en die auto knalde weer door tegen onze auto. De vrouw in de auto achter ons raakte zo in paniek dat ze in plaats van op de rem, op het gaspedaal drukte en kregen we weer een klap. Na onwijs snel en goed handelen van Kris stonden we langs de kant van de weg en heeft Nancy 911 gebeld. Politie en ambulance waren snel ter plaatse maar er was een ding dat ze niet begrepen; er zat niemand in de Ford auto. Achteraf bleek dat de vrouw in die auto net een overval had gepleegd en dat ze in paniek raakte en daarom heel snel begon te rijden en na het ongeluk is ze het bos ingerend, drama!
We zijn allemaal oké, vooral erg geschrokken maar Marcy en ik zijn er niet zonder whiplash vanaf gekomen en mijn hersens zijn wat opgeschut maar hopelijk ten goede, ben natuurlijk nogal vergeetachtig..

Door het ongeluk heeft het uiteindelijk 7,5 uur geduurd voordat we in Chicago aankwamen maar het was het dubbel en dwars waard. Wat een gave en vooral mooie stad! We zijn vrijdag vroeg in de avond aangekomen in een super gaaf hotel, het Allegro Hotel. Daarna hebben we ons opgefrist en zijn we naar een beroemd barbecue restaurant in Chicago geweest. Heel lekker gegeten maar omdat ik me toch niet helemaal lekker voelde na het ongeluk zijn Nancy en ik na het eten terug naar het hotel gegaan om te slapen en zijn Marcy en Kris doorgegaan naar een soort pre-party voor de bruiloft van de volgende dag.

Op zaterdag voelde iedereen zich een stuk beter en zijn we de stad ingegaan. We hebben erg veel van de stad gezien omdat we op een boot zaten die door de hele stad voer en onze gids daarop had heel veel te vertellen over de geschiedenis en de architectuur dus dat was wel heel gaaf. Daarna zijn we naar een pizzeria gegaan want ik moest maar eens een echte Chicago pizza proeven, vond Kris. Later kwam ik erachter dat er veel concurrentie is tussen een New Yorkse pizza en een uit Chicago en aangezien we in oktober een week naar New York gaan (!!), moest ik natuurlijk wel eerst een pizza uit Chicago eten om die met een pizza uit New York te vergelijken. Na de lunch zijn we teruggegaan naar het hotel en hebben we een powernap genomen zodat we helemaal klaar waren voor het grote event van de avond, de receptie van Mike en Ryan!

Wauw, wat was dat gaaf zeg! Mike en Ryan zijn in New York getrouwd dus het was alleen een feest maar wat voor een! Het was in een oude industriehal met een goede band en iedereen was aan het dansen, echt top! Maar wat ik toch het allermooiste vond, was om te zien hoe gek ze op elkaar zijn, echt heel bijzonder!
Om 12 uur was het feest afgelopen en zijn we teruggegaan naar het hotel, wat een dag!

Op zondagmorgen zijn we rond 8 uur s'morgens weer richting Ann Arbor vertrokken en hebben we maar 3 uur over de reis gedaan. We zijn voor ontbijt gestopt bij de MacDonalds, hoe Amerikaans?

Het was een super weekend!

Liefs,
Danielle.

1. Nathaly:
    30 augustus 2014
    Lieve schat, wat heerlijk om te lezen. We zijn supertrots op jou en heel erg blij met Kris en Nancy. Je had je geen betere hostparents kunnen wensen. Love you
  2. Marlies Hopman:
    31 augustus 2014
    Wat gaaf daantje wat ben jij een bofkont zeg leuk voor je zon lux leventje Gr ome ad tante marlies
  3. Your Awesome Host Mom:
    1 september 2014
    We could not have had more fun in Chicago with you... well, except if we hadn't gotten hit by that idiot. Can't wait for our next adventure!
  4. Karin Zutt:
    1 september 2014
    Wat gaaf Daan dat je zo geniet! Hoop wel dat het goed met je gaat? Je lieve mama en oma waren superblij met het fotoboek!
  5. Je favorite oom..:
    Leuk Daan!
  6. Perrol:
    1 september 2014
    Gelukkig gaat alles goed met je! Jezus dat lijkt me schrikken. Xx
  7. Jacky:
    1 september 2014
    Jeetje Daan, wat een weekend! Leuk om zo mee te kunnen lezen van je ervaringen in The States